2024/2025. tanév munkaközösségei
Az intézményünk hét szakmai munkaközössége azon feladatok köré szerveződnek, melyek a tanév folyamán kiemelt jelentőségűek, ezáltal hatékonyabbá teszik a feladatok elvégzését.
A szakmai munkaközösségek feladatai:
- Megvalósítják az éves munkatervükben megtervezett feladatokat.
- Javítják, koordinálják az iskola nevelő-oktató munkájának színvonalát.
- Fejlesztik a szaktárgyi oktatás tartalmát, tökéletesítik a módszertani eljárásokat.
- Elvégzik a tantárgyakkal kapcsolatos versenyek szervezését, lebonyolítását, a jutalmazást.
- Rendszeresen felmérik, értékelik a tanulók ismeretszintjét.
- Javaslatot tesznek a pedagógusok továbbképzésére, segítik az önképzést.
- Részt vesznek (szükség esetén) pedagógiai kísérletekben.
- Támogatják a pályakezdők munkáját.
- Kiemelten foglalkoznak a speciális törődést igénylő tanulókkal.
- Segítik a tanórán kívüli nevelési lehetőségek megvalósítását.
- Javaslatot tesznek a szaktárgyi felszerelések fejlesztésére, gondoskodnak szakszerű védelmükről.
- Rendszeresen tanulmányozzák a szakmai folyóiratokat.
- Kapcsolatot tartanak a munkaközösségi munkát alapozó vagy továbbfejlesztő tanári teamekkel.
2024/2025. tanév munkaközösségei:
1. Fejlesztő munkaközösség
Munkaközösség-vezető: Pálfi-Varga Krisztina
Feladatok:
- A lehetséges fejlesztési területek feltérképezése, közös fejlesztési területek kijelölése.
- A fejlesztés során az egyéni képességek, adottságok kibontakoztatása.
- A megelőző vizsgálat és a szakvélemények alapján személyre szabott egyéni fejlesztési tervek alapján a gyermek fejlődési ütemének megfelelő fejlesztés biztosítása.
- Folyamatos szűrés és gondozás, folyamatos kapcsolattartás az osztályfőnökökkel, szaktanárokkal, szülőkkel.
- Kapcsolattartás a nevelési tanácsadóval, szakértői bizottsággal.
- A sajátos nevelési igényű (SNI) és a beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő (BTMN) gyermekek folyamatos fejlesztése.
2. Fenntarthatósági munkaközösség
Munkaközösség-vezető: Ludányiné Paréj Adrienn
Feladatok:
- A tanulóink megértsék a fogyasztás és a környezeti erőforrások kapcsolatát, a fenntartható fogyasztás elvét.
- Kapcsolódjanak be közvetlen környezetük hagyományainak, értékeinek megőrzésébe, gyarapításába (helytörténeti kutatások, bányászmúlt, bányászörökség).
- Törekedjenek életmódjukban a természet tiszteletére vállaljanak felelősséget a környezetükért.
- A „zöld szemlélet” megjelenése a mindennapokban.
- Helyi tanterv szerint folyamatos koncentrálás a környezetvédelmi témákkal.
3. IKT munkaközösség
Munkaközösség-vezető: Vörös-Sárosi Szilvia
Feladatok:
- IKT eszközök használata, és IKT technológiák alkalmazása a tanórákon.
- IKT eszközök adta lehetőségek optimálisabb kihasználása, sokoldalú használata a napi nevelő-fejlesztő munkában (interaktív tábla, laptop, internet, tablet stb).
- IKT tananyagok letöltése, integrálása.
- IKT kompetenciák fejlesztése a munkatársi körben.
- Az IKT eszközök használatát, fejlesztési lehetőségeit, az élmények gazdagítását ezek segítségével, a tanórák során.
- A kiemelt figyelmet igénylő és tehetséges gyermekek sokoldalú fejlesztésének megvalósítása.
4. Módszertani munkaközösség
Munkaközösség-vezető: Jékiné Szabó Rita
Feladatok:
- Módszertani tanácsadás, tanmenetek felülvizsgálata.
- Tehetséggondozás, tanórai differenciálás.
- Versenyekre nevezések beadása, háziverseny szervezése.
- Szintmérések elkészítése.
- Mérések eredményeinek elemzése.
- Átmenet problémáinak megoldása.
- Az óvoda-iskola átmenet, valamint az alsó és felső tagozat közötti átmenet segítése, kapcsolattartás az óvodával és a felső tagozatos munkaközösség vezetőkkel.
5. Osztályfőnöki munkaközösség
Munkaközösség-vezető: Barka Szilvia
Feladatok:
- Osztályfőnökök koordinálása, informálása.
- Kezdő osztályfőnökök mentorálása.
- Adminisztrációs feladatok pontos elvégzése (naplóvezetés, bizonyítványok, törzslapok írása, osztályfőnöki adatbázis folyamatos frissítése, szülők tájékoztatása, igazolások adminisztrálása, statisztika készítése).
- Szöveges értékelés készítése a tanulókról.
- Osztály- és évfolyam szintű projektek szervezése és lebonyolítása.
- Az 5. osztályosok felső tagozatba való beilleszkedésének elősegítése.
- A 8. osztályosok pályaorientációjának segítése.
- Szabadidős programok szervezése közösségépítés érdekében.
- Munkamegbeszélések szervezése, bemutató órák tartása.
- Folyamatos kapcsolattartás a szülőkkel, DÖK-kel, ifjúságvédelmi felelőssel, fejlesztő pedagógusokkal, szociális munkással, családsegítő- és gyermekjóléti szervezetekkel.
6. Projekt munkaközösség
Munkaközösség-vezető: Kovács Balázs
Feladatok:
- Az újonnan érkezett kollégák számára áttekintést nyújtani a felső tagozaton zajló tantárgyközi projektekről kijelölt mentor segítségével.
- Az újonnan érkezett kollégák számára áttekintést nyújtani a különböző tanulásszervezési eljárásokról kijelölt mentor segítségével.
- A kollégák számára biztosítani a hospitálási lehetőséget, a „jó gyakorlatok” átadását.
- Kommunikációt segítő platformok, online osztályterem-alkalmazások, tantárgyspecifikus applikációk megismerése alkalmazása.
- A projekt teamek működését támogató megbeszélések szervezése és az azokon való részvétel.
- A projektek során közösen megtervezett és kijelölt részfeladatok elvégzése a határidők betartásával.
- A projektek egységes dokumentációjának elkészítése, illetve azok feltöltése az feladatbankba a határidők betartásával.
7. Testnevelés munkaközösség
Munkaközösség-vezető: Kovács Viktória
Feladatok:
- Az egészséges életmód, a mindennapos testmozgás, az egészséges táplálkozás igényének erősítése, gyakoroltatása.
- Gyógytestnevelés biztosítása (gerinctorna, lábtorna a kiszűrt tanulók részére).
- Házi versenyek és városi-megyei, országos versenyek szervezése.
- NETFITT felmérések elvégzése.
- A kiemelkedően tehetséges tanulók diákolimpiai és egyéb városi, megyei, országos versenyeken való minél eredményesebb szerepeltetése.
- A testneveléshez és a különféle sportágakhoz kapcsolódó eszközállomány folyamatos bővítése.
- Bemutató órák tartása, belső továbbképzések a munkaközösség tagjai számára.
- Tehetséggondozás, tanórai differenciálás.
- Tanórán kívüli tevékenységek koordinálása.