Munkaközösségek

2024/2025. tanév munkaközösségei

Az intézményünk hét szakmai munkaközössége azon feladatok köré szerveződnek, melyek a tanév folyamán kiemelt jelentőségűek, ezáltal hatékonyabbá teszik a feladatok elvégzését.
A szakmai munkaközösségek feladatai:

  • Megvalósítják az éves munkatervükben megtervezett feladatokat.
  • Javítják, koordinálják az iskola nevelő-oktató munkájának színvonalát.
  • Fejlesztik a szaktárgyi oktatás tartalmát, tökéletesítik a módszertani eljárásokat.
  • Elvégzik a tantárgyakkal kapcsolatos versenyek szervezését, lebonyolítását, a jutalmazást.
  • Rendszeresen felmérik, értékelik a tanulók ismeretszintjét.
  • Javaslatot tesznek a pedagógusok továbbképzésére, segítik az önképzést.
  • Részt vesznek (szükség esetén) pedagógiai kísérletekben.
  • Támogatják a pályakezdők munkáját.
  • Kiemelten foglalkoznak a speciális törődést igénylő tanulókkal.
  • Segítik a tanórán kívüli nevelési lehetőségek megvalósítását.
  • Javaslatot tesznek a szaktárgyi felszerelések fejlesztésére, gondoskodnak szakszerű védelmükről.
  • Rendszeresen tanulmányozzák a szakmai folyóiratokat.
  • Kapcsolatot tartanak a munkaközösségi munkát alapozó vagy továbbfejlesztő tanári teamekkel.

2024/2025. tanév munkaközösségei:

1. Fejlesztő munkaközösség
Munkaközösség-vezető: Pálfi-Varga Krisztina
Feladatok:

  • A lehetséges fejlesztési területek feltérképezése, közös fejlesztési területek kijelölése.
  • A fejlesztés során az egyéni képességek, adottságok kibontakoztatása.
  • A megelőző vizsgálat és a szakvélemények alapján személyre szabott egyéni fejlesztési tervek alapján a gyermek fejlődési ütemének megfelelő fejlesztés biztosítása.
  • Folyamatos szűrés és gondozás, folyamatos kapcsolattartás az osztályfőnökökkel, szaktanárokkal, szülőkkel.
  • Kapcsolattartás a nevelési tanácsadóval, szakértői bizottsággal.
  • A sajátos nevelési igényű (SNI) és a beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő (BTMN) gyermekek folyamatos fejlesztése.

2. Fenntarthatósági munkaközösség
Munkaközösség-vezető: Ludányiné Paréj Adrienn
Feladatok:

  • A tanulóink megértsék a fogyasztás és a környezeti erőforrások kapcsolatát, a fenntartható fogyasztás elvét.
  • Kapcsolódjanak be közvetlen környezetük hagyományainak, értékeinek megőrzésébe, gyarapításába (helytörténeti kutatások, bányászmúlt, bányászörökség).
  • Törekedjenek életmódjukban a természet tiszteletére vállaljanak felelősséget a környezetükért.
  • A „zöld szemlélet” megjelenése a mindennapokban.
  • Helyi tanterv szerint folyamatos koncentrálás a környezetvédelmi témákkal.

3. IKT munkaközösség
Munkaközösség-vezető: Vörös-Sárosi Szilvia
Feladatok:

  • IKT eszközök használata, és IKT technológiák alkalmazása a tanórákon.
  • IKT eszközök adta lehetőségek optimálisabb kihasználása, sokoldalú használata a napi nevelő-fejlesztő munkában (interaktív tábla, laptop, internet, tablet stb).
  • IKT tananyagok letöltése, integrálása.
  • IKT kompetenciák fejlesztése a munkatársi körben.
  • Az IKT eszközök használatát, fejlesztési lehetőségeit, az élmények gazdagítását ezek segítségével, a tanórák során.
  • A kiemelt figyelmet igénylő és tehetséges gyermekek sokoldalú fejlesztésének megvalósítása.

4. Módszertani munkaközösség
Munkaközösség-vezető: Jékiné Szabó Rita
Feladatok:

  • Módszertani tanácsadás, tanmenetek felülvizsgálata.
  • Tehetséggondozás, tanórai differenciálás.
  • Versenyekre nevezések beadása, háziverseny szervezése.
  • Szintmérések elkészítése.
  • Mérések eredményeinek elemzése.
  • Átmenet problémáinak megoldása.
  • Az óvoda-iskola átmenet, valamint az alsó és felső tagozat közötti átmenet segítése, kapcsolattartás az óvodával és a felső tagozatos munkaközösség vezetőkkel.

5. Osztályfőnöki munkaközösség
Munkaközösség-vezető: Barka Szilvia
Feladatok:

  • Osztályfőnökök koordinálása, informálása.
  • Kezdő osztályfőnökök mentorálása.
  • Adminisztrációs feladatok pontos elvégzése (naplóvezetés, bizonyítványok, törzslapok írása, osztályfőnöki adatbázis folyamatos frissítése, szülők tájékoztatása, igazolások adminisztrálása, statisztika készítése).
  • Szöveges értékelés készítése a tanulókról.
  • Osztály- és évfolyam szintű projektek szervezése és lebonyolítása.
  • Az 5. osztályosok felső tagozatba való beilleszkedésének elősegítése.
  • A 8. osztályosok pályaorientációjának segítése.
  • Szabadidős programok szervezése közösségépítés érdekében.
  • Munkamegbeszélések szervezése, bemutató órák tartása.
  • Folyamatos kapcsolattartás a szülőkkel, DÖK-kel, ifjúságvédelmi felelőssel, fejlesztő pedagógusokkal, szociális munkással, családsegítő- és gyermekjóléti szervezetekkel.

6. Projekt munkaközösség
Munkaközösség-vezető: Kovács Balázs
Feladatok:

  • Az újonnan érkezett kollégák számára áttekintést nyújtani a felső tagozaton zajló tantárgyközi projektekről kijelölt mentor segítségével.
  • Az újonnan érkezett kollégák számára áttekintést nyújtani a különböző tanulásszervezési eljárásokról kijelölt mentor segítségével.
  • A kollégák számára biztosítani a hospitálási lehetőséget, a „jó gyakorlatok” átadását.
  • Kommunikációt segítő platformok, online osztályterem-alkalmazások, tantárgyspecifikus applikációk megismerése alkalmazása.
  • A projekt teamek működését támogató megbeszélések szervezése és az azokon való részvétel.
  • A projektek során közösen megtervezett és kijelölt részfeladatok elvégzése a határidők betartásával.
  • A projektek egységes dokumentációjának elkészítése, illetve azok feltöltése az feladatbankba a határidők betartásával.

7. Testnevelés munkaközösség
Munkaközösség-vezető: Kovács Viktória
Feladatok:

  • Az egészséges életmód, a mindennapos testmozgás, az egészséges táplálkozás igényének erősítése, gyakoroltatása.
  • Gyógytestnevelés biztosítása (gerinctorna, lábtorna a kiszűrt tanulók részére).
  • Házi versenyek és városi-megyei, országos versenyek szervezése.
  • NETFITT felmérések elvégzése.
  • A kiemelkedően tehetséges tanulók diákolimpiai és egyéb városi, megyei, országos versenyeken való minél eredményesebb szerepeltetése.
  • A testneveléshez és a különféle sportágakhoz kapcsolódó eszközállomány folyamatos bővítése.
  • Bemutató órák tartása, belső továbbképzések a munkaközösség tagjai számára.
  • Tehetséggondozás, tanórai differenciálás.
  • Tanórán kívüli tevékenységek koordinálása.

Elnézést, a hozzászólás ezen a részen nem engedélyezett.